Ako fungujú aditíva BISHOPS ORIGINAL: Výrobky aditíva Bishop’s OriginalTM sú vyrobené na báze uhľovodíkov bez použitia cudzorodých látok ako sú MoS2, PTFE (teflón), chlór, bór, zinok alebo oxidy kremíka. Taktiež neobsahujú čiastočky kovov ako sú meď, olovo, striebro alebo iné. Bishop’s OriginalTM reaguje iba s kovom aktivovaným pomocou difúzneho maziva. Nespôsobuje zanášanie, nemení rozmery v strojnej tolerancii ani neovplyvňuje prietok oleja filtrami a kanálmi. Dlhodobo znižuje vnútorné trenie motora, zahrievanie, opotrebovanie až o 60%, spotrebu oleja, spotrebu paliva a koróziu. Zvyšuje kompresiu, životnosť motora až o 100%, zlepšuje studené štarty a celkový výkon. Chráni pred unikaním oleja, rozkladom aditív v oleji, pôsobením strižných síl v oleji a kyselinami vznikajúcimi v oleji v dôsledku podmienok v spaľovacích motoroch.
Tieto fotografie ukazujú Bishop’s OriginalTM naviazaný na kovový povrch.
Obrázok na ľavo (závery testu Franklinovho Inštitútu, Projekt 031-A5465-01(1731)) ukazuje užívaný kovový povrch zväčšený 2 000x na elektrónovom mikroskope. Vrcholy a žľaby, ktoré môžete jasne vidieť pod týmto zväčšením, sa nazývajú nerovnosťou (drsnosťou). Obrázok vpravo je tiež z užívaného kovového povrchu, poznamenávame, že naviazanie je rovnomerné a nerovnosť je stále jasná ale zaplnená. Táto permanentne difundujúca vrstva suchého maziva meria iba 1 – 2 mikróny a vo svojej hrúbke nepôsobí strojnú toleranciu v žiadnom motore alebo strojnom zariadení.
Tento graf znázorňuje proces fyzikálnej absorpcie polárnych molekúl vyššieho alkoholu, podobne ako je to pri výrobkoch Bishop’s OriginalTM naviazaných na kovový povrch.
Proces permanentnej difúzie využíva chemickú a fyzikálnu absorbciu maziva, hlavne absorbciu polárnych molekúl na aktivovaný povrch mazaného kovu. Tá prebieha prakticky na celom povrchu trecieho materiálu. Unikátnym zložením prísad Bishop’s OriginalTM dochádza k vytvoreniu vysoko stabilnej vrstvy pevne spojenej s kovom. Vyššie ťažké uhľovodíky sa dokážu akoby magnetom, v princípe jedna molekula kyslíka ktorá má mínusovú polaritu sa chytá na kladný pól(protipól) na kovovom povrchu, prichytiť na trením a teplotou opotrebovávaný povrch. To sa deje pomocou špeciálnych zložiek aditíva, ktoré aktivujú kovový povrch. Valenčné väzby sa mechanicky nedajú roztrhnúť, iba vysokou teplotou alebo chemickou reakciou. Vyzerá to ako vlákna koberca, ktoré sa prispôsobujú tvaru povrchu a tlakom, ktoré naň pôsobia.
Meranie permanentne difúznej vrstvy Bishop’s OriginalTM. zväčšenie 10 000 x (Výskumné laboratóriá Franklinovho inštitútu: Projekt 031-A5465-01(1731)
Oficiálne zmeranie ochrannej mikrodifúznej vrstvy Bishop’s OriginalTM bolo vykonané Franklinovym ústavom a to nasledujúcim spôsobom: Z motora, ošetreného prísadou Bishop’s OriginalTM bola vymontovaná kľuková hriadeľ, následne očistená ultrazvukom pre zbavenie všetkých nečistôt. Potom bola poniklovaná, aby pod elektrónovým mikroskopom bolo možno nájsť kovové rozhrania. Pri zväčšení 10 000 x bolo zistené, že medzi vrstvou niklu a oceľovým povrchom kľukovej hriadele je vrstva mikrodifúznej prísady Bishop’s OriginalTM pevne spojenej s povrchom, dosahujúcej hrúbky 1-2 mikrometre. Tým sa výrazne znižuje hlučnosť a dochádza k odstráneniu “tvrdého” chodu. Mikrovrstva znižuje trenie o cca 60% (dokázané meraním súčiniteľa trenia – skúšobňa Minervy Boskovice). Biela horizontálna čiara predstavuje pomyselnú jedno mikrometrovú hranicu od povrchu kovu.
Dobrý den rád by som aplikoval vaše prostriedky na moj automobil konkréetne motor a diferencialy resp prevodovka jednalo by sa o auto AUDI S4 99RV motor 2,7 Biturbo co by ste mi odporučil dakujem
…
Pre Vaše auto by som odporučil do motora prípravok 460G KIT ktorý aj na druhý deň po Vašom dopyte vám bol zaslaný.
Pre prevodovku alebo diferenciály receptúru 515.
…
Dobrý deň.Rád by som sa poradil akú prísadu dať do motora ford focus 1,4 benzín r.v.2000.Pri výmene oleja som aplikoval prísadu 501 odkaľovacia prísada a potom prísadu 460 G lebo bola spotreba oleja.Na určitý čas sa spotreba oleja znížila na minimum.Po asi 5000 km začal motor znovu spotrebovávať olej .bol som na meraní tlakov valcov motora a výsledok bol že na treťom valci sú pravdepodobne zapečené krúžky.Nalial som prísadu 560 na uvoľnenie krúžkov.Po 4000 km sa spotreba znížila z cca.10 dcl na1000 km na 6 dcl na 1000 km.Čaká ma výmena oleja tak by som bol rád keby ste mi poradili akú prísadu použiť. Ďakujem.
Dobrý deň,
Správny postup pri podozrení na „pripečené“ piestne krúžky:
Pred výmenou motorového oleja pridať 354 ml prípravku 501 a ubehnúť normálnym spôsobom 25-40 km (pre nákladné vozidlá 65-80 km). Vymeniť olej a následne pridať receptúru 560 pre uvoľnenie piestnych krúžkov (to v prípade znečistených motorov s vyššou spotrebou oleja a podozrení na „pripečené“ piestne krúžky). Jazdiť normálne až do ďalšej výmeny oleja. Dôjde ku kompletnému vyčisteniu motora. V prípade zachovalých motorov použiť namiesto receptúry 560 receptúry 460-G, 400-D alebo 906-GDC, podľa typu motora.
Vo vašom prípade by som však preskúmal aj motorový olej ktorý používate či je v zhode s pokynmi výrobcu motora. Pretože Fordy po roku 2000 používajú olej so zníženou HTHS (viskozitou). A teda či tento motor už má používať túto normu alebo nie. Viem vám s tým pomôcť.
Taktiež nie je zanedbateľný fakt, že sú krúžky jednoducho vydreté a preto ak procedúra hore popísaná nepomôže musí sa pristúpiť k nepopulárnemu ale potrebnému riešeniu čím je oprava.
S úctou
Igor Papík
Ďakujem za radu.Olej používam originál Ford Formula 5w30.Budem postupovať podľa vašej rady a budem sledovať únik oleja.Ešte raz ďakujem.Potom vám dám vedieť ako to dopadlo.